Kwaliteit
Wat wij het meest belangrijk vinden als het om de kwaliteit van ons onderwijs gaat is: het leren, de ontwikkeling van leerlingen en het lesgeven.
Het kwaliteitsbeleid bestaat uit zes stappen:
• bepalen van de kwaliteit;
• formuleren van prioriteiten;
• ontwikkelen van een aanpak;
• uitvoeren;
• evalueren;
• borgen van de kwaliteit.
• bepalen van de kwaliteit;
• formuleren van prioriteiten;
• ontwikkelen van een aanpak;
• uitvoeren;
• evalueren;
• borgen van de kwaliteit.
Wij zien de zorg voor kwaliteit als een gezamenlijke verantwoordelijkheid. Een voorwaarde daarvoor is dat het hele team uit professionals bestaat, dat weet hoe je aan kwaliteitsverbeteringen kunt werken en nog verder wil leren. De kwaliteit van het onderwijs wordt besproken in het team, de MR en het bestuur. Kwaliteit wordt op diverse manieren geborgd: meerjarenbeleidsplan (schoolplan), procesevaluaties, productevaluaties, jaarplan, jaarverslag, jaarplanner, schoolondersteuningsprofiel en de schoolgids. Het jaarverslag wordt besproken en vastgesteld in de teamvergadering en MR-vergadering.